Wyprzedaże – jak z nich mądrze korzystać?

Pod koniec sezonu większość sklepów organizuje wyprzedaże, na których po okazyjnych cenach można czasem kupić naprawdę piękne rzeczy. Niestety, przeceny wiążą się z oblężeniem sklepów przez klientów, którzy polują na okazje. Z tego powodu zakupy wyprzedażowe często zamiast być przyjemnością, przeradzają się w niemiły czas pełen stresu i czekania w długich kolejkach. Kolejki podczas wyprzedaży można ominąć! Wystarczy wybierać na zakupy mniejsze centra handlowe.

W galeriach odwiedzanych przez mniejszą ilość klientów nie tylko nie będzie ogromnych kolejek do przymierzalni i kas, ale również przeceniony towar nie będzie jeszcze wykupiony. W dużych centrach handlowych zdarza się, że już pierwszego dnia wyprzedaży znikają najładniejsze modele w najpopularniejszych rozmiarach. Jeśli wybierzesz mniej popularne miejsce na swoje zakupy, jest szansa że znajdziesz więcej rzeczy w swoim rozmiarze. Podobnie, jeśli chcesz mieć pewność, że znajdziesz przecenione ubrania w swoim rozmiarze, postaraj się wybrać do sklepu na początku przecen. Popularnie rozmiary znikają dość szybko, a zakup zbyt małej sukienki nie jest dobrym pomysłem, nawet jeśli jest prześliczna.

A może tak zakupy w internecie?

Nie bój się zakupów internetowych. Wiele sklepów z ciuchami online posiada obecnie wygodną opcję darmowego zwrotu nietrafionego zakupu – możesz więc po prostu przymierzyć daną rzecz w domu i odesłać jeśli okaże się zbyt duża lub za mała. Sklepy internetowe również urządzają atrakcyjne wyprzedaże, dlatego warto zastanowić się nad tym sposobem unikania kolejek. Podczas wyprzedaży nie kupuj nic w porywie chwili, tylko dlatego że jest przecenione.

Nawet jeśli znajdziesz bluzeczkę za kilkanaście złotych, niekoniecznie musisz ją kupować. Co z tego że jest tania, jeśli nie będzie pasowała do żadnej z rzeczy w Twojej szafie? Staraj się stosować do reguły trójki – zastanów się przed zakupem każdej rzeczy, czy posiadasz już w swojej garderobie przynajmniej trzy rzeczy w którymi możesz ją zestawić, tak by skomponować przynajmniej trzy stylizacje. Jeśli tak, kupuj! Jeśli nie, lepiej nie dokonuj pochopnych decyzji i zostaw sobie pieniądze na lepiej dopasowany do Ciebie zakup. Pamiętajmy, że przeceny to haczyk na klientów – nie dajmy się za bardzo na niego naciągnąć!

 

Story Page