Wynajem sklepu w galerii handlowej – czy to się opłaca?

Centra handlowe to obecnie oś handlu detalicznego. Powstają w coraz mniejszych miejscowościach iz roku na rok przyciągają coraz więcej klientów. To już nie tylko miejsce na zakupy, ale również miejsce spotkań, rozrywek i przyjemności. Nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wynajem własnego sklepu w przestrzeni galerii handlowych.

Mimo, że znaczną większość najemców sklepów w galeriach stanowią duże sklepy sieciowe, coraz więcej właścicieli decyduje się na otwarcie swoich sklepów również na mniejszych przedsiębiorców, działających bardziej lokalnie. Im mniejsza miejscowość, tym łatwiejsze może stać się dla mniejszego przedsiębiorcy wejście na rynek galerii handlowych. W mniejszych miastach centra handlowe są obecnie coraz częściej budowane. Z powodu wysypu takich miejsc nie wszyscy właściciele galerii będą w stanie ściągnąć do nich dużych najemców co oznacza otwarcie się na małe sklepy.

Czy to zawsze kończy się sukcesem?

Wbrew pozorom otwarcie swojego sklepu w galerii handlowej niekoniecznie musi oznaczać natychmiastowy sukces. Zanim podejmiemy taką decyzję warto sprawdzić czy dana galeria jest często odwiedzana przez klientów. Rzadko odwiedzane centra handlowe przynosić nam będą jedynie straty. Można sprawdzić jak wiele dużych marek istnieje w danej galerii i czy ich sklepy są odwiedzane przez wielu klientów. Właściciel galerii powinien dysponować również danymi statystycznymi przedstawiającymi ilość osób odwiedzających galerię w danym okresie.

Najważniejszym czynnikiem warunkującym to, czy opłaca nam się otwieranie sklepu w centrum handlowym, są koszta prowadzenia sklepu w takim miejscu. Nie chodzi tutaj tylko o czynsz najmu. Koszty związane z prowadzeniem sklepu w galerii to również opłaty za media, kary umowne czy wydatki związane z utrzymaniem powierzchni wspólnych. Czynsz zależy od galerii i bardo prawdopodobnie również od umiejscowienia sklepu. Często czynsz naliczany jest od metra kwadratowego, ale czasami jest on zależny od przychodów generowanych w danym lokalu w określonym czasie. Warto negocjować cenę z właścicielem galerii, tak by pozostawała ona jak najniższa przez jak najdłuższy czas.

 

Story Page